Směrnice č. 5 - Finance a hospodaření
Financování potřeb spolku „Asociace soukromých bezpečnostních služeb ČR z.s.“ (dále jen spolku) a hospodaření s těmito financemi je prováděno na základě členské schůze spolku schváleného finančního rozpočtu na daný kalendářní rok (daňový rok).
Čl. 1. Financování a jeho zdroje, rozpočet
Finanční rozpočet je základním finančním dokumentem, kterým se řídí financování cílů spolku a je schvalován členskou schůzí spolku. Nad finanční limit tohoto dokumentu mohou být financovány pouze akce, pro něž byly vytvořeny zvláštní finanční podmínky, které nebyly a nejsou zahrnuty v rozpočtu.
Finanční rozpočet musí být připraven ke schválení představenstvu a členské schůzi nejpozději do 15. ledna daného kalendářního roku.
Zdroji financování jsou zejména:
- členské poplatky které jsou stanoveny Směrnicí č. 2 – Příspěvkový řád.
- výtěžek ze specializovaných služeb poskytovaných konkrétnímu členu individuálně (zprostředkovatelské služby, tlumočnické služby, služby v zastupování člena)
- výtěžek z pořádaných výstav, přednášek, školení a prodeje publikací pro cizí organizace i členy pokud nebyly zahrnuty do standardního poskytování služeb.
- grandy pro vzdělávání, rozvoj podnikání v oboru apod.
- dary a dědictví
- sponzorské smlouvy
- jiné finanční příspěvky dle právního řádu ČR
Čl. 2. Bankovní účet a dispoziční právo
Spolek má zřízen bankovní účet u peněžního ústavu, na který jsou finační prostředky ukládány a z něj čerpány. O názvu peněžního ústavu a číslu účtu informuje sekretariát spolku své členy. Dispozice s účtem je dána presidentovi a 1. vicepresidentovi, kteří vybírají a podepisují příkazy samostatně i u položek, které byly odsouhlaseny v rámci řádného rozpočtu na dané období.
U položek vzniklých ad hoc jsou povinni požádat o písemný souhlas (postačuje e-mail či fax) alespoň jednoho z vicepresidentů. Současně je však povinen předložit zdůvodnění vynaložené finanční částky na nejbližším presidiu ve zprávě o hospodaření.
Odsouhlasením zprávy o hospodaření se má za to, že hospodaření proběhlo dle určených zásad.
Čl. 3. Výkaznictví a kontrola účetních operací
Spolek je povinen vést zákonem stanovené účetní výkaznictví v souladu s právním řádem ČR.
Běžnou kontrolu stavu hospodaření a správnost účetních operací zajišťuje předseda kontrolní a etické komise prostřednictvím čtvrtletní uzávěrky, kterou předkládá v rámci své zprávy presidiu na nejbližším zasedání.
Čl. 4. Hospodaření a zajišťování potřeb spolku – pokladní hotovost
- K zajištění hospodářského chodu sekretarátu spolku slouží pokladní hotovost, která je vyčleňována z finančních prostředků spolku.
- Veškerý pohyb finanční hotovosti je veden v pokladní knize.
Čl. 5. Závěrečná ustanovení
Pro styk s příslušným finančním úřadem a ostatními orgány státní správy je ve věcech financí a hospodaření určen za spolek president a 1. vicepresident.
Finanční operace se řídí zákonem o účetnictví, zákony o daních z příjmu právnických a fyzických osob, jakož i ostatními daňovými zákony a zákony s nimi souvisejícími.
Náhrada škody se řídí Občanským zákoníkem, Zákoníkem práce nebo Obchodním zákoníkem v případě škody způsobené dodavateli.
Projednáno a schváleno představenstvem spolku dne 2.9.2015 s platností a účinností od 2.9.2015.
JUDr. Jiří Kameník v.r.
prezident
Dokumenty v příloze