Asociace soukromých bezpečnostních služeb České republiky z.s.
Směrnice č. 5
Finance a hospodaření
Financování potřeb spolku „Asociace soukromých bezpečnostních služeb ČR z.s.“ (dále jen spolku) a hospodaření s těmito financemi je prováděno na základě členské schůze spolku schváleného finančního rozpočtu na daný kalendářní rok (daňový rok).
Čl. 1. Financování a jeho zdroje, rozpočet
Finanční rozpočet je základním finančním dokumentem , kterým se řídí financování
cílů spolku a je schvalován členskou schůzí spolku. Nad finanční limit tohoto dokumentu mohou být financovány pouze akce, pro něž byly vytvořeny zvláštní finanční podmínky, které nebyly a nejsou zahrnuty v rozpočtu.
Finanční rozpočet musí být připraven ke schválení představenstvu a členské schůzi nejpozději do 15. ledna daného kalendářního roku.
Zdroji financování jsou zejména :
a) členské poplatky
které jsou stanoveny Směrnicí č. 2 – Příspěvkový řád.
b) výtěžek ze specializovaných služeb poskytovaných konkrétnímu členu individuálně
(zprostředkovatelské služby, tlumočnické služby, služby v zastupování člena )
c) výtěžek z pořádaných výstav, přednášek , školení a prodeje publikací pro cizí
organizace i členy pokud nebyly zahrnuty do standardního poskytování služeb.
d) grandy pro vzdělávání, rozvoj podnikání v oboru apod.
e) dary a dědictví
f) sponzorské smlouvy
g) jiné finanční příspěvky dle právního řádu ČR
Čl. 2 Bankovní účet a dispoziční právo
Spolek má zřízen bankovní účet u peněžního ústavu, na který jsou finační prostředky ukládány a z něj čerpány. O názvu peněžního ústavu a číslu účtu informuje sekretariát spolku své členy. Dispozice s účtem je dána presidentovi a 1. vicepresidentovi, kteří vybírají a podepisují příkazy samostatně i u položek, které byly odsouhlaseny v rámci řádného rozpočtu na dané období.
U položek vzniklých ad hoc jsou povinni požádat o písemný souhlas (postačuje e-mail či fax) alespoň jednoho z vicepresidentů. Současně je však povinen předložit zdůvodnění vynaložené finanční částky na nejbližším presidiu ve zprávě o hospodaření.
Odsouhlasením zprávy o hospodaření se má za to, že hospodaření proběhlo dle určených zásad.
Čl. 3. Výkaznictví a kontrola účetních operací
Spolek je povinen vést zákonem stanovené účetní výkaznictví v souladu s právním řádem ČR.
Běžnou kontrolu stavu hospodaření a správnost účetních operací zajišťuje předseda kontrolní a etické komise prostřednictvím čtvrtletní uzávěrky, kterou předkládá v rámci své zprávy presidiu na nejbližším zasedání.
Čl. 4. Hospodaření a zajišťování potřeb spolku – pokladní hotovost
K zajištění hospodářského chodu sekretarátu spolku slouží pokladní hotovost, která je vyčleňována z finančních prostředků spolku.
Veškerý pohyb finanční hotovosti je veden v pokladní knize.
Čl. 5 Závěrečná ustanovení:
Pro styk s příslušným finančním úřadem a ostatními orgány státní správy je ve věcech financí a hospodaření určen za spolek president a 1.vicepresident.
Finanční operace se řídí zákonem o účetnictví, zákony o daních z příjmu právnických a fyzických osob, jakož i ostatními daňovými zákony a zákony s nimi souvisejícími.
Náhrada škody se řídí Občanským zákoníkem, Zákoníkem práce nebo Obchodním zákoníkem v případě škody způsobené dodavateli.
Projednáno a schváleno představenstvem spolku dne 2.9.2015 s platností a účinností od 2.9.2015.
JUDr. Jiří Kameník v.r.
president S-ASBS ČR – Směrnice č. 5 – Finance a hospodaření 2015